عکس | راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر
کد خبر: 4134087
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹

عکس | راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی، مسئولین و حضور باشکوه و حماسی اقشار مختلف مردم شیعه و اهل‌سنت، از مسجد توحید آغاز و روزه‌داران تا مصلای نمازجمعه بوشهر فریاد آزادی فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها را سر دادند.

سعدالله زارعی

به گزارش ایکنا از بوشهر، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی، مسئولین و حضور باشکوه و حماسی اقشار مختلف مردم شیعه و اهل‌سنت، ظهر امروز ۲۵ فروردین‌ماه، از مسجد توحید آغاز و روزه‌داران تا مصلای نمازجمعه بوشهر فریاد آزادی فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها را سر دادند.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی حوزه دیپلماسی، در جمع راهپیمایان روزه‌دار پیش از خطبه‌های نماز آدینه، گفت: بوشهر نام پرافتخار و پرآوازه‌ای در عرصه مقاومت و ایستادگی برای آرمان‌های اسلامی است و ازگذشته تا حال نام مقاومت در برابر ظلم برپیشانی و تارک این استان بزرگ می‌درخشد.

وی افزود: حماسه بزرگ رئیسعلی دلواری الهام بخش بسیاری از جنبش‌های دینی و اسلامی است و اقدامات افتخار آمیزی که در همین سال‌های اخیر در نبرد با انگلیس و آمریکا در این دیار به دست فرزندان شما به ثبت رسیده، برای ملت ایران الهام بخش و خاطره‌ساز است.

این کارشناس حوزه بین‌الملل عنوان کرد: فلسفه نام‌گذاری روز قدس از سوی امام خمینی (ره) دفاع از جهان اسلام در برابر سلطه طلبی‌های استکبار جهانی بوده، همان‌گونه که ایشان فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلکه روز همه ملت‌های اسلامی است.

وی گفت: در تیر ۱۳۵۸ که امام خمینی (ره) روزی را به نام روز  قدس نام‌گذاری کردند، به غیر از ایران که تازه از سلطه غرب خارج شده بود کل جهان اسلام تحت سیطره نظام سلطه بود.

زارعی یادآور شد: در آن زمان سلطه غرب بر ملت‌های اسلامی حد و اندازه نداشت و تمام شئون زندگی مسلمان‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و حتی اجتماعی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده بود، که امام راحل روز قدس را به عنوان یک موقعیت ویژه علامت‌گذاری کردند و امروز می‌بینیم ۴۴ سال از این اقدام مبارک گذشته است.

وی گفت: ما می‌توانیم با نگاه به صحنه جهان اسلام، ارزیابی جدیدی از تاثیر این راهبرد نورانی و اقدام اساسی امام مشاهده کنیم.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در زمان حاضر در بخش اعظمی از جهان اسلام، سلطه غرب کاسته شده و یا کامل از بین رفته است، افزود: دیگر از سلطه جهنمی که از اندونزی و مالزی تا مراکش را در بر گرفته بود خبری نیست و سلطه غرب فقط بر بخش کوچکی از جهان اسلام وجود دارد.

وی گفت: در بخشی از جهان اسلام از دریای عمان تا مدیترانه یک منطقه مهم به هم پیوسته‌ای به نام جبهه مقاومت وجود دارد که نه تنها تسلیم آمریکا و غرب نیست، بلکه غرب را دچار استیصال و برنامه‌هایش را در منطقه به هم زده است.

به گفته زارعی، در سال گذشته فلسطینی‌ها ۸ هزار و ۵۰۰ اقدام علیه اسرائیلی‌ها انجام دادند، که روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰ تا ۳۰ اقدام بود و این تفاوت فلسطین قبل از سال ۵۸ و فلسطین ۱۴۰۲ است.

وی به شکاف عمیق و پرنشدنی در بین یهودیان و صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: عمر دولت‌های اسرائیل که بر سر کار می‌آیند اکنون از ۴ سال به یک سال و حتی ۶ ماه رسیده، که ناشی از مقاومت فلسطینی‌ها است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس در بین خودشان دچار بحران بزرگی شده‌اند، که این متاثر از حمایت شما مردم از آرمان مردم فلسطین و تاثیر ایستادگی مداوم شما مردم انقلابی از خط مقاومت است.

وی با بیان اینکه در زمانی که شخصیت‌های سیاسی دنیا جرات نمی‌کردند از پایان کمونیست و قدرت امپراطوری  غرب سخن بگویند، این امام راحل بود که با صراحت فرمودند قدرت آمریکا رو به نابودی  است، گفت: اکنون می‌بینیم آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از آمریکای اوباما و آمریکای بایدن ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ  شده است.

زارعی با اشاره به کم شدن قدرت دلار در مبادلات جهانی، عنوان کرد: بخش بزرگی از دنیا مانند روس‌ها و کشور‌های عضو بریکس یا دلار را کنار گذاشته‌اند و یا در حال خارج کردن دلار از مبادلات خود هستند که این دلار حکم جان را برای آمریکا دارد و نقطه حیات آن است.

وی گفت: ۷۵ سال پیش اسرائیلی‌ها با سیاست خروج فلسطینی‌ها از سرزمینشان و ترساندن آن‌ها وارد عمل شدند و امروز بعد از سال‌ها اعتراف می‌کنند که تاب مقاومت ندارند.

کارشناس حوزه جهان اسلام ادامه داد: امروز اسرائیلی‌ها از حمله پیش دستانه فلسطینی‌ها هراس دارند و اعلام کرده‌اند آنچه در داخل سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد یک برنامه ایرانی است و ایران این بحران را به داخل خانه‌های ما آورده است.

وی گفت: اسرائیلی‌ها ناگزیر شده‌اند به دلیل مقاومت و ایستادگی مردم  فلسطین، لبنان، یمن، عراق و ایران به اقدامات کوچک و حقیرانه در سوریه بسنده کنند.

دکتر زارعی اظهار کرد: استکبار جهانی داعش را به عنوان یک فتنه بزرگ علیه جهان اسلام ایجاد کرد تا جهان اسلام را تکه پاره کند، اما ملت مقاوم ایران، شهدای والامقام و سردار سلیمانی و قاآنی در مدت ۵ تا ۶ سال داعش را سرنگون کردند که یک اتفاق بزرگ در منطقه و جهان اسلام بود.

وی با بیان اینکه کشوری که در منطقه برابر آمریکا مقاومت کرد و طرح‌هایش را با شکست مواجه کرد، جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: اقتدار منطقه‌ای ایران مساله مهم و اساسی است و شرایط جهانی به گونه‌ای تغییر کرده که کشور‌هایی مانند چین و روسیه به سمت ایران گرایش پیدا کردند و اگر امروز در عرصه جهانی فعال‌تر عمل می‌کنند مرهون جمهوری اسلامی ایران هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نابودی رژیم اشغال‌گر قدس نزدیک است، تاکید کرد: اسرائیل یارای مقاومت ندارد و همه شواهد نشان دهنده این است که روز فتح قدس نزدیک است.

وی با بیان اینکه نابودی رژیم اشغال‌گر قدس نزدیک است، گفت: اسرائیل یارای مقاومت ندارد و همه شواهد نشان دهنده این است که روز فتح قدس نزدیک است.

پیام روز قدس سرعت در فروپاشی رژیم صهیونیستی است

احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر گفت: پیام حضور مردم جهان در راهپیمایی روز قدس سرعت در فروپاشی رژیم اشغالگر صهیونیستی است و به‌گفته رهبر انقلاب، عمر اسرائیل کمتر از ۲۰ سال دیگر تمام است.

محمدی‌زاده افزود: مقامات صهیونیستی و آمریکایی پیش‌بینی کرده‌اند که با این روند سرازیری، در آینده نزدیک اسرائیل سقوط خواهد کرد.

او اضافه کرد: امروز بیش از ۲ میلیون نفر از صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی آماده ترک و خروج از آن‌جا هستند.

استاندار بوشهر ادامه داد: درگیری‌های مقامات اسرائیل با یکدیگر و مجموعه مسائل سیاسی و امنیتی آن‌جا نشان می‌دهد که فرآیند سقوط رژیم صهونیستی آغاز شده و با ابتکار امام خمینی (ره) و به‌همت مسلمانان ایران و جهان، کمتر از ۲۰ سال دیگر این رژیم نخواهد بود.

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته، با بیان اینکه صهیونیست‌ها آمده بودند تا خاورمیانه جدید را در منطقه مهندسی کنند، گفت: امروز به‌واسطه جبهه مقاومت به استیصال رسیده و‌ در سراشیبی سقوط قرار گرفته‌اند.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل سیاسی و راهبردی حوزه دیپلماسی
احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر


حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha